lördag 26 december 2009

Julen avklarad!

På julafton när jag pratade med mamma så kom äntligen lite julkänsla! Vi pratade om att mamma och Mats ätit risgrynsgröt till frukost. Å då kom jag på en sak och frågade mamma om hon hade kvar kastrullen som hon ALLTID kokade risgrynsgröt i på julaftonsmorgonen, och jo, det hade hon ju! Så när vi pratade om en sån liten sak så kom det lite julkänsla! Annars så var julaftonen seg. Jag var så himla trött så allting kändes så jobbigt. Sen så längtade jag hem till Lilly hela tiden vi inte var hemma med henne. :) Jag och Johan sa ibland till varandra " undrar vad Lilly gör nu?" Var så skönt att komma hem sen på kvällen efter att ha flängt runt till 3 olika ställen. Sen när man kommer hem och blir mött vid dörren av en kelig katt gör ju inte saken sämre. Fast nu tror jag att Lilly är lite surig. Jag har nämligen dammsugit nedervåningen nyss. När jag dammsög däruppe häromdan så blev hon surig då oxå. Sprang iväg med världens fart när jag kom med dammsugarslangen. Nu verkar hon ha surat klart :) Hon kom just och la sig här på skrivbordet bredvid tangentbordet.

Ska nog ta och fixa middag nu. Börjar bli lite hungrig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar